لاغر شوید با مصرف این مواد غذایی در وعده صبحانه

لاغر شوید با مصرف این مواد غذایی در وعده صبحانه


لاغر شوید با مصرف این مواد غذایی در وعده صبحانه

زندگی > تغذیه – همشهری آنلاین:
یک متخصص تغذیه گفت: با مصرف مواد غذایی فیبردار برای وعده صبحانه،روند گوارش شما کند خواهد شد و در نتیجه فرد مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهد داشت.

محمد آذرفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در خصوص صبحانه مناسب برای کاهش وزن توضیح داد: تخم مرغ یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت پروتئین در وعده غذایی صبحانه است. با مصرف پروتئین در وعده صبحانه، فرد مدت بیشتری احساس سیری می‌کند؛ اگر در وعده صبحانه پروتئین کافی به بدن نرسد ممکن است سوخت و ساز بدن کاهش پیدا کند و همچنین کاهش توده عضلانی را در پی داشته باشد. اکثر افراد در ناهار و شام پروتئین زیادی مصرف می‌کنند اما در وعده صبحانه پروتئین کافی دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: با مصرف مواد غذایی فیبردار برای وعده صبحانه، ناخوداگاه مواد کم ارزش مانند کربوهیدرات که ساده هستند مانند انواع دونات را کمتر مصرف خواهد شد و با مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر روند گوارش شما کند خواهد شد و در نتیجه فرد مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهد داشت.

وی گفت: برخی از مواد غذایی سرشار از فیبر عبارتند از نان تست تولید شده از غلات سبوس دار، جو و میوه‌ها و سبزی‌ها که می‌توان از آنها در وعده صبحانه استفاده کرد.

آذرفر افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از خاصیت هستند و فواید زیادی دارند اما در وعده صبحانه کمتر از آن‌ها استفاده می‌شود. در صورتی که میوه و سبزی باید حدود نیمی از هر وعده غذایی را شامل شوند اما متاسفانه در وعده صبحانه سهم آن‌ها در بسیاری از موارد برای مردم صفر است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: یکی از گزینه‌های خوب برای صبحانه املت است که با افزودن کمی اسفناج، فلفل، یا کدو سبز به آن سرشار از خاصیت خواهد شد.

وی در پایان گفت: علاوه بر پروتئین مصرف چربی‌های سالم نیز مدت طولانی‌تری فرد را سیر نگه می‌دارد و روند گوارش را نیز کندتر می‌کند. یکی دیگر از فوایدی که چربی‌های سالم دارد این است که باعث می‌شود تا انرژی آرام‌تر آزاد شود و مدت زمان بیشتری طول بکشد که نتیجه آن سطوح انرژی بالاتر در طول صبح است. از جمله چربی‌های سالم می‌توان به آووکادو، مغزهای خوراکی و دانه کتان اشاره کرد. یکی دیگر از رو‌ش‌های گنجاندن چربی سالم در وعده صبحانه پخت و پز با روغن زیتون است.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *