مصرف پروتئین و احساس سیری

مصرف پروتئین و احساس سیری


مصرف پروتئین و احساس سیری

زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
طبق نتایج چندین مطالعه، رژیم غذایی حاوی پروتئین بیشتر از ۱۵ درصد کالری عادی موجب ایجاد احساس سیری بیشتر شده و به حفظ عضلات به هنگام از دست دادن چربی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، افرادی که در رژیم غذایی‌شان پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، غالبا احساس سیری بیشتری در طول روز دارند، بهتر قادر به کنترل اشتهایشان هستند و کمتر تمایلی به غذاخوردن در شب دارند. سایر فواید این نوع رژیم غذایی، کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و فشارخون است.

محققان توصیه می‌کنند به منظور گنجاندن پروتئین بیشتر در رژیم غذایی، وعده صبحانه‌تان را با مصرف تخم مرغ، ماهی دودی یا ماست یونانی آغاز کنید. این شیوه موجب می‌شود به هنگام از دست دادن چربی در زمان لاغری، ماهیچه‌هایتان را حفظ کنید. از سوی دیگر انجام ورزش‌های استقامتی به حفظ مقاومت عضلات کمک می‌کند.

از بهترین منابع پروتئین می‌توان به ماهی‌های چرب سرشار از امگا۳، صدف، مرغ بی‌پوست، گوشت کم چرب، لوبیا و عدس، و لبنیات کم چرب یا پرچرب اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *