نکته بهداشتی: دریافت کلسیم کافی

نکته بهداشتی: دریافت کلسیم کافی


نکته بهداشتی: دریافت کلسیم کافی

زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
فراورده‌های لبنی منبعی غنی از کلسیم، ویتامین D و سایر مواد مغذی است که به تقویت رشد استخوان کمک می‌کنند.

بسیاری از افراد کلسیم کافی موردنیاز برای قلب، عضلات، اعصاب و استخوان‌ها دریافت نمی‌کنند.

برای رفع این مشکل به این نکات توجه کنید:

– شیر کم‌چربی یا بی‌چربی بنوشید.

– شیر را با سایر مواد غذایی برای مثال غلات صبحانه مصرف کنید.

– فراورده‌های لبنی دیگر مانند پنیر یا ماست کم‌چربی یا بی‌چربی بخورید.

– اگر عدم تحمل گوارشی به لاکتوز (قند شیر) دارید، شیر بی لاکتوز مصرف کنید.

– غذاهای غنی از کلسیم مانند آب‌پرتقال غنی‌شده با کلسیم، اسفناج یا کلم براکلی مصرف کنید.

– با دکتران درباره مصرف مکمل‌های کلسیم صحبت کنید.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *