نکته بهداشتی: منابع ویتامین دی

نکته بهداشتی: منابع ویتامین دی


نکته بهداشتی: منابع ویتامین دی

زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
ویتامین دی به ساختن استخوان‌های محکم‌تر، تنظیم دستگاه ایمنی و محافظت در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند.

ویتامین دی همچنین میزان‌های کلسیم خون را در حد طبیعی نگه می‌دارد و سوخت‌وساز کلسیم و فسفر در بدن را برای استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها حیاتی هستند، تنظیم می‌کند.

افراد دچار آرتریت روماتوئید که کورتون خوراکی دریافت می‌کند، بیشتر در معرض کمبود ویتامین دی هستند.

برای دریافت بیشتر ویتامین دی به این منابع روی آورید:

– ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز بدون کرم ضد آفتاب پوستتان را در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید.

– ۸۵ گرم ماهی غنی از ویتامین دی مانند ماهی آزاد یا سالمون یا ماکرل اقیانوسی بخورید.

– مکمل روغن کبد ماهی که غنی از ویتامین دی است، مصرف کنید.

– غذاهای غنی‌شده با ویتامین دی مانند شیر، پنیر و آب‌میوه غنی‌شده مصرف کنید.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *