چطور سلامت قلب زنان حفظ می‌شود؟

چطور سلامت قلب زنان حفظ می‌شود؟


چطور سلامت قلب زنان حفظ می‌شود؟

زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
نرخ کل مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در حالی‌که در مجموع در سال‌های اخیر کاهش یافته اما در مورد زنان، این نرخ همچون قبل ثابت باقی مانده است.

محققان دانشگاه‌های هاروارد و ایندیانا آمریکا به بررسی فاکتورهای سلامت که سلامت قلب را افزایش می‌دهند پرداخته اند. آنها گزارش ۲۰ ساله ۸۹ هزار زن در رده سنی ۲۷ تا ۴۴ سال را که در مطالعه سلامت شرکت کرده بودند بررسی کردند. پژوهشگران دریافتند شش،  عادت در زندگی موجب داشتن یک سبک زندگی سالم می‌شود.

  • داشتن شاخص توده بدنی نرمال.

  • تحرک فیزیکی ۲.۵ ساعت یا بیشتر در هفته.

  • تماشای ۷ ساعت یا کمتر تلویزیون در هفته.

*پیروی از یک رژیم غذایی مبتنی بر دستورالعمل‌های رژیمی که از بیماری‌های جدی پیشگیری کند. این رژیم غذایی می‌تواند به صورت زیر باشد:

خوردن روزانه:

  • ۵ وعده یا بیشتر سبزیجات.

  • ۴ وعده یا بیشتر میوه کامل.

  • ۵ وعده یا ۷۵ گرم غلات کامل.

  • یک وعده مغزیجات آجیلی و حبوبات.

  • مصرف ۴ وعده ماهی، به خصوص ماهی‌های چرب، در هفته.

  • جایگزینی چربی‌های اشباع با چربی‌های پلی اشباع نشده.

  • مصرف کمتر از یک وعده گوشت قرمز یا فرآوری شده در ماه.

  • حذف نوشیدنی‌های حاوی قند و آبمیوه‌ها.

  • عدم مصرف مشروبات الکلی.

به گفته محققان، این سبک زندگی به پیشگیری از دیابت، فشارخون بالا و کلسترول بالا هم کمک می‌کند.

*منبع: مهر

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *