موزیک دلن حمله به وسعیترین پایگاه آمریکا در سوریه - موزیک دلن

به گزارش رسپار به نقل از فارس، شبکه المیادین لبنان عصر سه‌شنبه از حمله راکتی افراد ناشناس به مواضع نظامیان آمریکا در استان دیرالزور سوریه خبر داد.

این شبکه به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که راکت‌هایی که مشخص نیست چه کسی شلیک کرده، به پایگاه آمریکایی‌ها در پالایشگاه گاز «کونیکو» واقع در ریف شمالی استان دیرالزور اصابت کرده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که در نتیجه اصابت این راکت‌ها شماری از سرباز‌های آمریکایی زخمی شده اند.

هنوز گروه یا فردی مسئولیت این حملات راکتی را برعهده نگرفته است. شمال استان سوریه تحت سیطره شبه‌نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکاست و این کشور از زمان اشغال این مناطق، با ارسال تجهزات و اعزام نیرو به ویژه به مناطق نفت‌خیز از این شبه‌نظامیان حمایت کرده است.

سال ۲۰۱۷ شبه‌نظامیان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) این پالایشگاه را که گفته می‌شود در سوریه و منطقه در تولید گاز کم نظیر است، بعد از درگیری با عناصر داعش به تصرف خود درآوردند و از ترس حملات ترکیه یا سوریه، پرچم آمریکا را در این پالایشگاه نصب کردند.

وبگاه العین سوریه آوریل سال ۲۰۲۰ پایگاه آمریکا در پالایشگاه گاز کونیکو را بزرگترین پایگاه آمریکایی‌ها در سوریه دانست و نوشت که عناصر داعش، به این پایگاه حمله کرده بودند.

دولت سوریه حضور نیرو‌های آمریکا در شمال شرق و شرق (التنف) را غیرقانونی و اشغالگری می‌داند و بار‌ها با محکوم کردن این حضور، از واشنگتن خواسته به حمایت از تروریست‌ها، جدایی‌طلبان و اشغالگری پایان دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.